با شروع فصل تابستان و پوشیدن لباسهای روشن، با چالش همیشگیه عرق کردن وجا موندن لک عرق مخصوصا روی زیر بغل لباسامون مواجه میشیم، برای حذف این لکه ها روشهای مختلفی وجود داره که شما باید بسته به نوع پارچه لباستون و شدت لکه و رنگ لباس، روش مناسبو انتخاب کنید. تو این  مقاله از تیم محتوایی رخت5 روش برای پاک کردن لک عرق از روی لباس روشن را برای شمابه طور کامل شرح میدیم.

شاید براتون سوال باشه که چرا رنگ لباس زرد میشه؟

با آمدن فصل گرما و تعریق زیاد، همه ما از ضد تعریق ها و دئودورانت‌ های موجود در بازار استفاده میکنیم، بعضی از این دئودورانت ها دارای آلمینیوم هستن که اگر بجز پوست شما به لباس برخورد کنن باعث تغییر رنگ میشوند، در نتیجه یا از برخورد با لباس جلوگیری کنید و صبر کنید تا کامل خشک بشود و سپس لباس بپوشید یا دئودورانتی تهیه کنید که فاقد آلمینیوم باشه.

حالا اگر شما لک قدیمی عرق روی لباستون دارید نگران نباشید ما براتون5 روش برای پاک کردن لک عرق از روی لباس روشن تهیه کردیم که حتما امتحانشون کنید.

1. پاک کردن لک عرق لباس سفید

اگر رنگ لباس شما سفید است، بهترین گزینه برای پاک کردن این نوع لک مایع سفید کننده است، به این صورت که فقط روی محل لک مایع سفید کننده بزنید و بگذارید حدود 10دقیقه بماند، فقط حتما دقت کنید که مدت زمانش طولانی نشود چون باعث ضعیف شدن تاروپود پارچه می شود و به مرور ایجاد پوسیدگی میکند. دقت کنید این روش برای لباسهای با جنس کنفی و لینن خیلی مناسب نیست و باعث ضعیف شدن پارچه شومیز کنفی یا لینن شما میشود.

2. پاک کردن لک عرق لباس رنگی با سرکه سفید

مواد لازم:

مسواک

سرکه سفید

صابون

این روش که مخصوص لباسهای رنگی میباشد اما برای لباسهای سفیدی که لک آنها جدید هست هم قابل استفادست.

اگر لکه عرق جدید است که مقدار مساویه سرکه و آب را بروی لک اسپری کنید و پس از گذشت 10دقیقه با آب و صابون شستشو کنید.

اگر لکه قدیمی است ابتدا لباس را داخل تشت آب گذاشته و مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را به آن اضافه کنید، حدود 30دقیقه به آن زمان بدهید تا خیس بخورد، سپس روی لکه را به آرامی با مسواک بکشید و با آب و صابون شستشو دهید تا بوی سرکه از روی لباس از بین برود.

3.پاک کردن لک عرق لباس با آبلیمو

این روش به نسبت برای لکه های جدید تر مناسبه چون به شدت و قوی بودن موارد قبلی نیست، اما از نظر اجرا کاملا مثل مورد قبل است، آبلیمو و آب ترکیب کنید و روی لکه خیس خورده بزنید و ماساژ بدید و سپس با آب و صابون شستشو بدید.

4.پاک کردن لک عرق به کمک آسپیرین

 دو عدد قرص آسپیرین و 5 قاشق غذا خوری آب رامخلوط کنید و روی محل لک عرق بزنید و با مسواک به آرامی ماساژ دهید، یک نصف روز بهش زمان بدید و سپس آبکشی کنید.

5.پاک کردن لک عرق با جوش شیرین ونمک

ابتدا محل لکه را نمدار کنید و بگذارید خیس بخورد سپس مخلوط نمک و جوش شیرین را به روی لکه عرق ماساژ دهید (حتما توجه کنید که دستکش به دست داشته باشید تا به پوست شما آسیبی نرسد) سپس برای عملکرد بهتر مقدار کمی سرکه سفید اضافه کنید و ماساژ دهید و بعد از گذشت نیم ساعت با آب و صابون بشویید. این روش برای کمر شلوار جین روشن که همیشه لکه عرق میگیره هم مناسبه.

سخن پایانی

لازم به ذکره که پیشگیری بهتر از درمان است، پس سعی کنید بلافاصله پس از پوشیدن لباس روشن نسبت به شستنش اقدام کنید که لک عرق ماندگار نشود و راحتتر پاک شود